17 Nisan 2007

Cengiz Candar in yazisina elestiri...

Cengiz Candar'in yazisina istinaden kendisine gönderdigim elestiri yazisi :
-----------------------------------------
Sayin Candar,

Öncelikle yurtdisindan yazarken Türkce karakter kullanamadigim icin özür dilerim.Baslamadan her türlü fikrinize saygi duydugumu belirtmek istiyorum. Sadece son yazinizi okuyunca kendimi size yazmak zorunda hissettim.Ayrica size her gün ulasan onca email arasinda okunmayi bekleyen bir mail den fazlasi olmayacagini bilmeme ragmen. 17 Nisan 2007 tarihli yazinizi Sayin Hasan Cemal'in sözleriyle noktalamissiniz.("Tandoğan mitinginin hatırlattıkları ve anlattıkları" Hürriyetin internet sitesinde yayinda oldugu tarihtir)
Buradan sizin bu konuda ayni görüsleri paylastiginizi cikarmaktayim.Ilk nacizane elestirim bu konuda olacak; ben Sayin Hasan Cemal'in degil sizin ne düsündügünüzü ögrenmek icin yazilarinizi okuyorum.Sizi elestirecegim ikinci konu ise bu konudaki fikrinizdir. Siz bir gazeteci olarak cevrenizde olup biten tüm islamci örgütlenmenin ve kadrolasmanin farkinda degil misiniz ? Ya ülkenin nasil süratle dindar olan ve olmayan olarak bir bölünmeye sürüklenmekte oldugunu göremiyor musunuz ? Tamamen kul ile yaratan arasinda olan Din konusunun siyasete israrla alet edilmesini de mi benimsiyorsunuz ? Sayin Cemal ne düsünerek bu satirlari kaleme aldi bilemem ancak sizde cok iyi bilirsiniz ki bir kac cümlelik alintilar cok yanlis anlamalara sebeb olabilmektedir. Malesef yurtdisinda bulundugumdan o mitinge katilma firsati bulamadim. Ancak oldukca duygulanarak izledigimi söylemek zorundayim. Sizi böylesine demokratik ve ölcülü bir tepkiyi dahi karalamaya varan yazinizdan dolayi elestiriyor ve devletin en üst makami olan Cumhurbaskani'miz tarafindan yapilan aciklama ve uyarilari hatirlamanizi rica ediyorum. Aydinlik Türkiye'nin, sizin gibi degerli yazarlarin aydinlik ve isik sacan yazilarina ihtiyaci oldugunu düsünüyorum. Sizin bu bilinc dogrultusunda her türlü kisisel menfaatten uzak yazilar yazmakta oldugunuza duydugum inanci korumak istiyorum.
Saygilarimla,
Adim ve Soyadim

Cengiz Candar in yazisi icin tiklayin...

Hiç yorum yok: